Terima Kasih awak !

Sunday, June 19, 2011

Aku yang batak amek lesen kereta !

Assalammualaikum.


Woot woot. Nampak tak kat atas nun header baru? Nampakkan? Aipp jangan nak kutuk-kutuk. Kalau korang kutuk pun aku tahu korang jelouse ler tu. Pang, hamek penampar sedas. Dan dan je nak orang puji kan.Dasar suka mengangkat bakul sendiri. Muehehehe.



Sekadar menempel domba =.=


Ahhh tu semua tak penting. Yang penting hari ni aku dah selesai amek Kursus Pengajaran dalam Bilik Darjah dekat Institut Memandu Inmaju Holdings selama 5jam okay. Hooyeh dapat sijil lagi tu!

 Walaweyh pasnie boleh lah aku beronggeng naik kereta weyh. Chewah baru first stage dah gelabah lebih aku ni kan. #AdaMakKesah?

Cik Abu yang as cikgu aku cakap ni baru first stage pasni aku kena buat computer test pastu aku kena attend 1 lagi kursus pastu aku kena tunggu untuk dapat lesen  L pastu baru aku boleh test drive pastu sebulan nanti baru abg JPJ datang ngetest kehandalan dan kemachoan aku drift drive. Huiii bape banyak ‘pastu’ lah. Complicated giler nak amek lessen ni pasal tu umur dah berpuluh tahun baru aku batak sangat terhegeh-hegeh amek lesen pejadah ni.

Aku Si Mata Empat xoxoxo

Tapi yang tak best tu awal awal lagi aku dah KANDAS dalam pratest dia. Kawai, nasib baik pra je. Bukan pasal aku bebal ke buta huruf ke or rabun warna tp pasal mata aku ni long-sightness pastu tunjuk handal tak pakai cermin mata time tu. Aku pulak dok paling belakang plus tb yang display soalan tu kecik cinonet je. Puas aku tujah mata aku biar nampak clear tapi haram jadah. Hape pon tak boleh nampak. Tak boleh blah je kan?  Tu pun nasib baik lah meenachi sebelah aku tu kasi aku copy jawapan dia sedas dua. Muahaha.


Sabtu depan aku kena mengetest computer pulak. Haa kali ni tarah la aku tergolek terlentang nak baca buku pendidikan pemandu tu, eksaited lah kunun. Bla bla bla bosan terus aku tidur bawak ke pagi. Alamat nya nan hado aku nak menelaah buku tu. Hamek kau ayat power #menelaah# okay. Kau hado?



Dah lah malas nak cerita lelebih pasal benda yang eksaited bg aku tapi tak eksaited bg korang. Huhhh.

Tapi tetiba self confident aku menjunam ke ladang gandum bila mak aku cakap yang sedara aku warded cos eksident motor malam tadi. Hit and run pulak. Nasib baik patah tangan je.Nampak nya pasni kurus lah sedara aku sorang tu.  Tsk tsk tsk. Aku tumpang sedih. 


Teringat aku eksident kereta masa nak dekat raya masa tu. Alhamdulillah umur panjang nak collect duit raya, untung lah duit bapak aku je melayang nak bayar ganti rugi. Trauma acik sekejap nooks !






1 comment: