Terima Kasih awak !

Saturday, July 2, 2011

Aku yang nak jadi retisss !

Assalammualaikum.


Opocot kak limah kena bako, kussss semangat. Belog sapa ni? Header bukan kemain lagi taruk gambar muncung panjang kedepan dua depa. Ingat awok retissss ler tu. #TanjatBoboi


Sekali nengok macam kanak-kanak gumbira, dua kali toleh tengok macam Amber Chia , tapi bila dah tak toleh tengok, terasa macam Kilafairy pulak. Muahahaha. Dush~ Makan penumbok sebijik. Ada hati nak samakan muka campur muncung dua depa tu dengan retisss.

Miss Hyde? 


Tapikan kot-kot la aku ni ada iras-iras Kilafairy maun sekarang aku tengah shooting nun kat Hollywood dengan Angelina Jolie. Pastu boleh jadi paparazzi dok kejar montot aku doplohnam jam, nak-nak lagi bila Justin Bibir reject Selena Gomez semata-mata nak no tepon aku. Alahai, nampak nya hari-hari lah Melodi datang terjah jamban rumah aku. #TakSukaMakTauSensasi


Teringat satu ketika dulu…..Chewah nengok dah bersastera dah ayat. Okay-okay aku ulang balik.

Teringat time aku kecik molek dulu, time umor  baru terkedek-kedek pergi kindergarden aku dah mula berawan-awan nak bercinta dengan retisss. #Kau hado? And and and paling kelakor siapa retiss yang bertuah dapat berawan-awan dengan aku?

Abang Shah Rukh Khan tau yang jadi pujaan. Haaaa jangan nak jeles. Bermodalkan telepon mainan yang bila tekan-tekan keluar lagu gumbira tu, bersakan la aku bergayut konon nya aku bergayut dengan abang Shah Rukh Khan. Muahahaha. Tp pasal hapa Shah Rukh Khan?  Mana tak nya , pengaruh tb. Mak aku dulu peminat Hindustan. Kalau dia dapat tengok , bukan kemain terlopong mulut walaupun dah tahu dah jalan cerita dia mesti wajibulghunnah berguling-guling pastu nyanyi nambelas jam. Pantang dengar retisss ada nama Khan ke Kapoor ke Bachan ke , dia lah orang pertama dok depan tb.  


Tak habis bercinta dengan retiss , nak pulak nun di dalam hati aku nak jd retiss. Hamek kau, habis barang abang aku jadi mangsa. Time aku comel molek dulu terbukti ke-kreatif-an aku dalam bab-bab kecantikkan ni. Maklum lah nak jd retis kena cantik, kena jual muka banyak sikit. Aku punya facial and makeover 100% homemade gitu.  Aku kaler kuku guna marker pen warna warni abang aku punya , aku pakai cream muka yang diperbuat dari gel rambut abang aku pastu lipstick , shadow dengan blusher aku guna kalour crayon pon hak milik abang aku. Untung lah abang ada adik perempuan retisss macam aku ni. #SentapMakTau




Macam macam lah lagi perangai tak masuk akal yang aku buat time dari tapak kaki aku sebesar dua jari. Maklumlah, kanak-kanak yang minum susu Enfagrow memang kepala hotak bergeliga bukan kemain. Eah aku puji diri sendiri ea? Pang~ Makan penampo sebijik.


No comments:

Post a Comment