Terima Kasih awak !

Monday, July 4, 2011

Ce 'terai' cakap Nogori =)

Assalammualaikum.

Daro tumpang letak gambar setepek = )

Meh den nak tanya korang sorang-sorang sapo sini orang nogori? Angkat pipi macam den copek. Muahaha mesti korang tak boleh buek sobab pipi korang tak do lomak satu gelen macam pipi den ni haa kan?

 #UhMakAih bukan komain pokek den berbahaso basi nogori kat sini.

Nak buat macam mana , tu la asal aku , tu lah budaya aku , and tu la loghat aku. Kan? Kan? Tapi memang tak boleh blah kalau aku tertiba meroyan cakap Nogori dengan kawan-kawan, ada lah nanti yang tergolek terlentang tersembur sembur air liur tengik dorang dekat aku. 

Pasal hapa? Pasal bila cakap Nogori ni bunyik cam alien agak ea. Aku rasa time tu kalau  masuk Maharaja Lawak maun menang tanpa bertanding. Sebab tu la aku lagi prefer guna bahasa ‘Key-Hell’ je time gossip-gossip, ngumpat-ngumpat ke hape. Terpaksa okay . Kot tak nanti, aku cakap Nogori baru keluar sedas ayat dorang nya gelak dah terabur berlemon-lemon. Habis kalau aku ada doplohbelas juta ayat, tak ke semput dorang nak tergelak kan? Kesian dorang, I perihatin tau. #SentapMakNokks.

Pernah dulu time adek aku yang cakap aku gedik tu baru umor lima tahun, pak sedara aku hangkut dia pergi Key-Hell.  Time mula-mula dia sampai sana semua orang dok pulau dia and tak nak kawan dia. Maklum lah bila orang kampong masuk Key-Hell semua pakat pandang kecik besor kecik besor je . Nasib baik adek aku handal okay cakap Nogori. Sekali bila adik aku cakap Nogori, terus bersahabat sejati mereka-mereka tu. Siap dapat pakej naik basikal tiga malam tanpa bintang lagi. Nampak? Nampak? Aura Nogori tu. #Untunglah

Bersama hero Nogori. Muahahaha



Tapi aku suka je nak cakap loghat lain especially loghat Kuantan. Muahaha ada ke loghat Kuantan?!
Takpe nanti suruh laki masa depan ajar nanti senang nak beramah mesra dengan sanak sedara. *BLUR*

Kot kalau korang yang lidah Pan Asia makan sambal belacan tu nak ‘terai’ cakap Nogori ni, make sure korang telan biji durian dulu pasal nanti tak de la lidah korang terbelit sebut O banyak sangat. Meh terai sebut ni  dulu dengan hati yang ikhlas :

Den doakan ekau Fatin AiQa lopeh ni berjayo kuruskan badan sobolum rayo puaso and tak do kono panggil gomok lagi. Amin 

Kalau tapak kan dengan iron pon okay kan?


Hoo-yehh korang pandai. Muahahha. Mesti korang rasa nak bagi kaki setapak kat muka aku kan? #KesahPulakAku *Style diva


No comments:

Post a Comment